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Spencer Parker / Dance Music

Spencer Parker/ Dance Music spencer parker
Released : Oct. 2018

Spencer Parker: DJ & Producer

FROM..............UK
BASED IN........Berlin (Panorama Bar / Bergain)

2010 - 2011.....few EPs w/ Ian Pooley
2014...............compilation album “Itsnowover” as Itsnotover


テクノに記憶されるダンスミュージックの歩み

一人の人間の体の中では、時代を重ねた分だけのあらゆるダンスミュージックがクロスオーバーしている。ベルリンの地下室で恍惚となりながらもディスコが揺らぎ、ボディービート、インダストリアル、ハードコアテクノが背骨を砕き、ブリープ、IDM、デトロイトテクノが不安を掻き立てる。その反面、バレアリックやガラージが高揚感を煽り、精神が分裂するような快感を味わう。この「Dance Music」というアルバムを聴けば、これが体験できる。


Techno Remembers the Path of Dance Music

Varieties of dance music, so many of them being experienced in a life time, cross over well within one human body. Berlin’s basement is rapturous enough, but Disco also swings while back-breaking Industrial, Bodybeat, and Hardcore Techno emerge to pound, not sensing that Bleep, IDM, and Detroit Techno are on their way to inspire some anxiety there. Furthermore on the other hand, uplifting surge of Balearic and Garage House splits up one’s mentality over to an ecstatic reach point. These are what one can experience through this album, “Dance Music”.







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tag : Techno テクノ インダストリアル ミニマル エレクトロ Electro

Nick Höppner / Folk

Nick Höppner / Folk nickhoppnergraph.jpg
Release Date: March, 2015


エレクトロニック・ミュージック・ミルフィーユ

本作「Folk」は、ベルリンのテクノ・クラブBerghainのレコードレーベルOstgut Tonのオーナーであり、Panorama BarのレジデントDJとしても知られるNick Höppnerによる初のソロアルバム。Ostgut Tonといえば、どうしてもMarcel DettmannやShedなどの作品を連想し、ミニマルなイメージがあるが、本作にはそのような枠には収まりきらない巧緻さがある。

アルバムの1曲目の「Paws」からして、ミニマルと呼ぶには複雑な曲で、テックハウス的な勢いを見せたかと思うと、メタリックなダブテクノの余韻が漂い、水面に落ちる水滴がダンスをするようなシンセ・メロディーが乱入をする。続く「Mirror Image」は個人的には大好きな曲で、いかにもDerrick May的なエレガントなデトロイト・テクノの流れに電子加工された男性のつぶやきが挿入され、それを境に次第にシンセの螺旋がアシッドに転換するギリギリのところまで昇りつめる。一番ベルリン・テクノ的な地響きがするのは「Out Of」だが、難解なメロディーのレイヤーが幾重にも重なるのが独特だ。Kraftwerkの「ヨーロッパ特急」的な電車ビートの伝統を引き継ぎながらも、不安を煽るメロディと金属音の応酬がベルリン的な「Rising Overheads」。続く「Grind Show」も、足を鎖でつながれた奴隷がピラミッドの石を運んでいるような憂鬱なテクノ。打って変わって「Come Closer」はディスコ的な明るさの彼方で浮遊するシンセのエーテルにエレクトロニック・ヴォーカルが入り、New Orderのリミックス曲のような趣だ。そして、「Mirror Image」に勝るとも劣らない美しさをまとうのが「Airway Management」。そよ風が流れるようなシンセにマイクロハウス的な細かい電子音が散りばめられ、世界を洗い流すダブテクノの波が追いかけて来たと思ったら、後半ではデトロイト・テクノの光が閃き出す。総じて、各曲の長さは6分前後となるが、それぞれひとつの曲の中だけで、実に盛りだくさんのフェーズの音を重ねては繰り出しているのには感心させられる。「Folk」が過去から継承される伝統音楽を指す言葉なのであれば、このアルバムもきっと彼が過去から継承するあらゆる電子音楽要素を丹念に重ね合わせて作られたものなのではないかと思えて来る。








A Mille-Feuille of Electronic Music

This album, “Folk” is the first solo album by Nick Höppner known as the owner of Ostgut Ton (a record label of Berghain, Berlin’s Techno club) and resident DJ of Panorama Bar. Talking about Ostgut Ton, many may have the impression of it being a Minimal oriented label – well known for records of Marcel Dettmann or Shed – but this album elaborates more, not limiting its range of expression as to such.

The opener track, “Paws” proves on this, for it is pretty sophisticated to be called as Minimal. It is partially Tech House driven, yet metal-echoing DubTechno dwell within, until synth tunes of dripping water break in. The following “Mirror Image” is my favorite track, which starts to flow elegantly as Derrick May’s Detroit Techno, and then meets an electronically processed man voice. From this point on, its synth melodies rise upwards, and roll through the labyrinth that winds towards the limit point where it turns in to the phase of Acid. “Out Of” has those heavy thuds of Berlin Techno, but sounds a bit different for its multi-layered, tricky melodies. I hear the traditional ‘train beats’ from Kraftwerk’s “Trans Europe Express” in “Rising Overheads”, while feel-in-bones tunes coming along with metallic noises make it sound much like Berlin Techno. Moreover, “Grind Show” is a gloomy Techno which makes me visualize chained slaves pulling heavy rocks to build a pyramid. In comparison, “Come Closer” is a cheerful, Disco oriented track in which an electronic voice sings and a synth ether floats around in a distance, thus as a whole sounding like a remix of a song played by New Order. “Airway Management” wears this beauty that could be compared favorably with “Mirror Image”. Microscopic electronic sound bits twinkle in a breezy synth atmosphere, but will soon be washed away by waves of DubTechno, then followed by a flashing illumination of Detroit Techno. It is impressive that in most of the tracks - each as long as 6 minutes or so - in the album, multiples of musical phases are let out and being elaborately layered within each of them. If ‘Folk’ is the word that stands for traditional music that is being succeeded by us, then it may be thought that this album likely is filled with electronic music factors that Nick Höppner has succeeded from his own past musical experiences.

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313UFO

Author:313UFO
LUV 4 ELECTRONIC MUSIC @ TOKYO

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