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Daniel Avery / New Energy (Collected Remixes)

Daniel Avery / New Energy (Collected Remixes) danielaverygraph.jpg
Release Date: March, 2015


テクノの解釈

Daniel Averyは Paul Woolfordの「Erotic Discourse」が好きだと公言しているが、彼のデビューアルバムである「Drone Logic」(2013)はミニマル・テクノではありながらも、どうもChemical BrothersやNew Orderの香りがするアルバムである。しかも、デトロイト・テクノ的な、それもCarl Craig以降のセカンド・ウェーブのスタンスに近い柔軟性をもって、レイヴやテックハウスの背中のうえに横たわるような、そんな音楽でもあるようにも感じた。そして、本アルバムは、ミニマル~インダストリアルを縦断するように、多彩なプロデューサーによってリミックスされた、彼の楽曲を集めた2枚組となっている。まず、Roman Flügelによるリミックスは有名だが、その他にも、彼の曲のリミックスを希望するDJやプロデューサーの数は増えて行き、せっかくなので、未発表ミックスも加えて、アルバムという形でのリリースをするということに至ったようだ。

ディスク1の曲は比較的、原曲に寄り添うようなものが多く、1曲目はDaniel Averyのポストパンク的な曲とも親和性の高い、反復エレクトロ・ビートのFactory Floorによるリミックスとなっている。続く、Roman Flügelによる9分にも及ぶリミックスは曲の終盤に行くにつれ、クラウトロックがサイケの異次元へと迷い込む。また、「Drone Logic」内の比較的アンビエント寄りの曲をVolte-Face(新人)とSilent Servantが硬派で暗めのテクノに変換しているのがかっこいい。後半はインパクトのある曲揃いで、Matt Walshによるリミックスは重たいビートにレイヴとアシッドの圧迫感がボディーブローのように効いて来る。KiNKSによるリミックスも、彼らしい電子の破片が乱舞するレフトフィールド感満載な感じが良い。そして、ディスク1の締めくくりはErol Alkanのサイケ・ロック・バンド、Beyond the Wizard’s Sleeveによるサイケ・リミックスで聴き応え十分だ。ディスク2では、更に重さを増したリメイクに近い楽曲が顔を揃える。ベルギーの腐敗した地下室的なテクノ・レーベルTOKENからのリリースでも知られるRødhådをはじめ、インダストリアル勢では、percやPowellがかなりハードなリメイク曲を提供している。Ricardo Tobarは原曲の幻想的な上澄みだけを残して独自の複雑にねじれたビートを展開し、Conforceは機械的ミニマルで応酬する。Special Request(a.k.a. Paul Woolford)による「Taste」の原曲は2012年にリリースされたEPの中の曲で、ポストパンク的な雰囲気を持っているが、Paul Woolfordはそれを見事なエレクトロニック・グルーヴが展開される楽曲へと変えている。これだけ、豪華なリミックス集なだけに、原曲を聴いたことのない人も、こちらのリミックス集を聴いてみて、各曲からにじみ出るDaniel Averyの魅力を愉しんでみてはいかがだろうか。








Interpreting Techno

Daniel Avery admits that Paul Woolford’s “Erotic Discourse” is one of his favorite modern classics, and his debut album “Drone Logic” (2013) plays much of Techno, while in some parts, I find tints of Chemical Brothers and New Order. And even to add more to it, the music there sounds like the second wave Detroit Techno, such that has started with Carl Craig, flexibly lying on backs of Rave and TechHouse. This album, “New Energy (Collective Remixes)” consists of Daniel Avery’s tracks being mixed by various DJs and producers crossing over the fields of Minimal to Industrial. I guess Roman Flügel’s remix is famous by now, but it is said that quite a number of DJs and producers went on to remix his tracks, so came an idea of releasing those in a form of an album by adding few of the unheard ones also.

Many tracks in Disc 1 of the album are remixes that sound pretty close to the originals. The opener track is a remix by Factory Floor whose repetitive Electronic beats have affinity with Daniel Avery’s Post-Punk oriented tracks. The following 9 minutes remix by Roman Flügel leads Krautrock aspects into a psychedelic perplexity as the track approaches to its end. The way how Volte-Face (a new-comer) and Silent Servant transform Ambient oriented tracks from “Drone Logic” to hard and dark Techno tracks is pretty charming. The last three tracks of the disc are quite powerful. The remix by Matt Walsh has heavy beats with body-blowing intensities of Rave and Acid. KiNKS’ remix is Leftfield as ever, filled with Electronic debris dancing around. The closer of Disc 1 is an impressive remix by Erol Alkan’s Psychedelic Rock band, Beyond the Wizard’s Sleeve. Disc 2 consists of tracks of heavier beats and are more like remakes of the originals. Those heavy tracks are done by Rødhåd from TOKEN, a Techno label from a rotten cellar of Belgium, and well-known Industrial figures, perc and Powell. Ricardo Tobar only utilizes the romantic portion of the original track and keeps on playing his tangling beats. And not to forget, Conforce’s machine-driven minimalism is intense as always. “Taste” is a Post-Punk oriented track included in the EP released in 2012, and is transformed into a track with such an Electronic groove by being remixed by Special Request (a.k.a. Paul Woolford). Even if you have never heard of Daniel Avery, just try to listen to this remix album which consists of gorgeous remixes as such, then you may find what makes attractive about Daniel Avery.

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